Ik heb vandaag een email gestuurd naar de raadscommissie Zorg
over de aanhoudende klachten over de nieuwe AOV vervoersmaatschappij RMC.
En verder heeft SBS6 mij gebeld met de vraag of ik mensen ken
die dit voor de camera willen vertellen. Ik heb het uitgezet via de achterban.
Niet iedereen is graag voor een camera.
Ikzelf heb nog geen ervaring met de RMC gewoonweg omdat ik
het wil vermijden. Je mag gerust weten dat ik er vaker diep ongelukkig uitrol
dan dat ik me er goed bij voel. Ik laad liever de scoot tussendoor op dan dat
ik het busje moet bellen. Alleen als het noodzakelijk wordt dan bel ik om een
rit te reserveren. Ik heb bijna altijd mot met de chauffeurs omdat ze me niet
met de lift de bus in willen helpen. Dat tekent dan de rest van de rit. Bah
geen pleziertje.
Toch gaat het ook weleens goed hoor of tref ik wel hele lieve
chauffeurs.
Komende vrijdag zal ik wel moeten want dan gaan wij met de
groep eropuit, waarvan een deel van de afstand overbrugd wordt met het busje.
We zijn dan met 10 scootmobielers. Ik heb daarvoor een groepsrit geboekt. Ik
heb wel bij de boeking vermeld dat 2 personen alleen met de lift de bus in
kunnen.
Elke rit weer (die keren dat ik er gebruik van maak) is het
spannend. Een negatieve spanning vol stress. Hoe zal het gaan, komen ze op
tijd, hoe is de chauffeur? Maar die spanning ervaar ik ook bij andere
vervoersvormen. Ook met de metro, Valys
en de trein. Maar ook bij deelnemen aan het dagelijks leven. Het is er gewoon
bijgekomen sinds ik gehandicapt ben. Sindsdien is alles veranderd, niet ten
goede helaas. Ondanks dat je op den duur snapt dat het erbij hoort, blijft het
telkens weer opnieuw een nare ervaring. Het slijt niet, het went hoogstens.
Hieronder
de email.
Aan: de Bestuurscommissie Zuidoost en de Raadscommissie Zorg.
Ondanks dat jullie er al van op de hoogte zijn, wil ik laten
weten dat ook bij het Platform Gehandicapten Zuidoost deze klachten binnen
komen.
Deze email is n.a.v. deze link van At5 Facebookpost waarin
het RMC een stel heeft laten zitten in de late avond https://www.facebook.com/AT5NL/posts/10156463231634606
De klachten die nu bij het PGZO bekend zijn verschillen niet
zoveel met de anderen:
1. Personen
worden veel te laat opgehaald waardoor het voor de personen niet meer nodig is
omdat ze te laat zijn voor de afspraak.
2. Sowieso is
het niet fijn om uren te moeten wachten.
3. Ze bellen
niet vooraf.
4. Of ze geven
geen goeie informatie: “busje is onderweg” maar niet heus of “persoon niet op
afgesproken plek aangetroffen” terwijl die persoon er wel was.
5. Of ze komen
helemaal niet.
6. Het
digitaal reserveren is soms uit de lucht.
7. Onaardige
of gestresste chauffeurs
Helaas verschillen deze klachten ook niet zoveel met het
verleden bij Connexxion doch ook uit de tijd van Garstkamp en Stadsmobiel zijn
de klachten hetzelfde.
Echter
een nieuwe klacht is dat het tarief fors hoger is (dit is niet vooraf gemeld er
werd zelfs gezegd op de kennismakingsdag dat alles hetzelfde zou blijven).
Klopt het systeem wel?
Vorige berichtgeving:
maandag 31 juli 2017 | 14:17 RMC: 'We hadden te
weinig capaciteit dit weekend'
woensdag 05 juli 2017 | 14:42 Litjens eist snel
verbetering ouderenvervoer na choatische overname
Geen opmerkingen:
Een reactie posten