maandag 31 juli 2017

Nog steeds niet op rolletjes bij het RMC

Ik heb vandaag een email gestuurd naar de raadscommissie Zorg over de aanhoudende klachten over de nieuwe AOV vervoersmaatschappij RMC.

En verder heeft SBS6 mij gebeld met de vraag of ik mensen ken die dit voor de camera willen vertellen. Ik heb het uitgezet via de achterban. Niet iedereen is graag voor een camera.

Ikzelf heb nog geen ervaring met de RMC gewoonweg omdat ik het wil vermijden. Je mag gerust weten dat ik er vaker diep ongelukkig uitrol dan dat ik me er goed bij voel. Ik laad liever de scoot tussendoor op dan dat ik het busje moet bellen. Alleen als het noodzakelijk wordt dan bel ik om een rit te reserveren. Ik heb bijna altijd mot met de chauffeurs omdat ze me niet met de lift de bus in willen helpen. Dat tekent dan de rest van de rit. Bah geen pleziertje.

Toch gaat het ook weleens goed hoor of tref ik wel hele lieve chauffeurs.

Komende vrijdag zal ik wel moeten want dan gaan wij met de groep eropuit, waarvan een deel van de afstand overbrugd wordt met het busje. We zijn dan met 10 scootmobielers. Ik heb daarvoor een groepsrit geboekt. Ik heb wel bij de boeking vermeld dat 2 personen alleen met de lift de bus in kunnen.

Elke rit weer (die keren dat ik er gebruik van maak) is het spannend. Een negatieve spanning vol stress. Hoe zal het gaan, komen ze op tijd, hoe is de chauffeur? Maar die spanning ervaar ik ook bij andere vervoersvormen. Ook met de metro,  Valys en de trein. Maar ook bij deelnemen aan het dagelijks leven. Het is er gewoon bijgekomen sinds ik gehandicapt ben. Sindsdien is alles veranderd, niet ten goede helaas. Ondanks dat je op den duur snapt dat het erbij hoort, blijft het telkens weer opnieuw een nare ervaring. Het slijt niet, het went hoogstens.

Hieronder de email.
Aan: de Bestuurscommissie Zuidoost en de Raadscommissie Zorg.

Ondanks dat jullie er al van op de hoogte zijn, wil ik laten weten dat ook bij het Platform Gehandicapten Zuidoost deze klachten binnen komen.
Deze email is n.a.v. deze link van At5 Facebookpost waarin het RMC een stel heeft laten zitten in de late avond https://www.facebook.com/AT5NL/posts/10156463231634606

De klachten die nu bij het PGZO bekend zijn verschillen niet zoveel met de anderen:

1.     Personen worden veel te laat opgehaald waardoor het voor de personen niet meer nodig is omdat ze te laat zijn voor de afspraak.
2.     Sowieso is het niet fijn om uren te moeten wachten.
3.     Ze bellen niet vooraf.
4.     Of ze geven geen goeie informatie: “busje is onderweg” maar niet heus of “persoon niet op afgesproken plek aangetroffen” terwijl die persoon er wel was.
5.     Of ze komen helemaal niet.
6.     Het digitaal reserveren is soms uit de lucht.
7.     Onaardige of gestresste chauffeurs
Helaas verschillen deze klachten ook niet zoveel met het verleden bij Connexxion doch ook uit de tijd van Garstkamp en Stadsmobiel zijn de klachten hetzelfde.
Echter een nieuwe klacht is dat het tarief fors hoger is (dit is niet vooraf gemeld er werd zelfs gezegd op de kennismakingsdag dat alles hetzelfde zou blijven).

Klopt het systeem wel?

Vorige berichtgeving:
maandag 31 juli 2017  |  14:17 RMC: 'We hadden te weinig capaciteit dit weekend'
woensdag 05 juli 2017  |  14:42 Litjens eist snel verbetering ouderenvervoer na choatische overname

Geen opmerkingen:

Een reactie posten