zondag 6 januari 2019

OUR VOICE & BRASA STUDIOS


Elk feestje is werk voor mij. Ik kom er niet onderuit want een handicap zet je niet uit helaas. Dit was een heel leuk feestje. Ik heb onbezorgd kunnen genieten. Wat fijn als organisatoren letten op de toegankelijkheid. De mensen waren aardig en gastvrij. Mijn feestzin werd dus niet verpest door slechte toegankelijkheid.

Toch heb ik wel wat kritische toegankelijkheidspuntjes voor de locatiemanager ter verbetering:

  1. Het MiVa toilet (what else): op de deur zit een slot met sleutel te openen. Toen Ronald het de eerste keer ging checken was het op slot. Toen ik later samen Ronald ging toen was het niet meer op slot. Maar ik kon het van binnen niet op slot doen dus Ronald moest buiten bij de deur blijven staan. Wat als ik wel zijn hulp nodig had? Soms heb ik wel hulp nodig. Volgens mij is dit makkelijk op te lossen door er een 2de slot op te doen waaraan je ook van buiten kan zien of de WC bezet is of van binnen een slot erop zetten zodat ik het zelf op slot kan doen als ik alleen ben.
  2. Ook de beugel op de deur ontbreekt waardoor ik zelf de deur niet achter me dicht kan trekken. Maar omdat ik Ronald bij me heb maak ik me geen zorgen. Maar het liefst red ik me zonder hulp. Iedere andere mens met een beperking is liever zelfstandig. 
  3. Verder ontbreekt een spiegel.

Het toilet is goed bereikbaar met genoeg manoeuvreerruimte voor de deur. Gelukkig niet in een smalle gang want dat gaat ten koste van de manoeuvreerruimte.

De locatie is goed bereikbaar met mijn scootmobiel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten